Hírek
2013. Január 10. 05:00, csütörtök |
Életmód
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Depressziót okoznak a diétás italok?

Egyes szakértők szerint depressziót okozhatnak a diétás italok, miután egy nagyméretű, 250 ezer fő bevonásával készült tanulmány arra a következtetésre jutott, hogy a depresszió gyakoribb azok körében, akik gyakrabban fogyasztanak mesterségesen édesített italokat - számol be a BBC. Több szakértő azonban megkérdőjelezi az összefüggést.
Míg az édesítőszerrel készült üdítők növelik, addig a kávéfogyasztás csökkenti a depresszió kialakulásának kockázatát - erre a következtetésre jutott a tanulmány. Azok, akik napi négy csésze kávét megittak, a tanulmány tízéves ideje alatt 10 százalékkal kisebb eséllyel diagnosztizáltak depresszióval, mint azokat, akik nem fogyasztottak rendszeresen kávét.
Ugyanakkor azok, akik naponta négy doboz vagy pohár szénsavas diétás üdítőt, vagy mesterségesen édesített gyümölcslevet fogyasztottak el, egyharmaddal megnőtt az esélyük a depresszió kialakulására.
Dr. Honglei Chen kutatásvezető elmondta: 'A kutatás eredménye azt sugallja, hogyha az illető csökkenti a diétás italok fogyasztását, vagy azokat kávéra cseréli, jelentős mértékben csökkenti a depresszió kialakulásának kockázatát.'
Mások azonban megkérdőjelezik a tanulmány állítását, mondván, hogy azok az 50-80-as éveikben járó amerikaiakra vonatkoztak, és közel sem biztos, hogy más populációra is érvényesek az eredmények. Az édesítőszerek biztonságosságát pedig szakértők vizsgálják, s a piacon már kiváló múlttal rendelkeznek.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Június 19. 07:13, csütörtök | Életmód
A túl kevés vagy a túl sok alvás is növeli a halálozás és a stroke kockázatát
2025. Június 19. 07:08, csütörtök | Életmód
Makk Károly és Darvas Iván életműve előtt tiszteleg az 5. Magyar Mozgókép Fesztivál
2025. Június 18. 07:12, szerda | Életmód
Groupama Biztosító-OTP Bank: a magyar családok átlagosan több mint félmillió forintot költenek külföldi nyaralásra
A magyar családok átlagosan több mint félmillió forintot költenek külföldi nyaralásra a Groupama Biztosító és az OTP Bank megbízásából ezer fő megkérdezésével készült országos reprezentatív kutatás szerint.